Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Piła - Bezpieczne zakupy w sieci

Data publikacji 16.01.2014

komp2Coraz chętniej dokonujemy zakupów w internecie. To wygodne, gdyż nie ruszając się sprzed monitora, można zamówić dowolny produkt z dostawą do domu. Niestety, tak jak w realnym świecie, tak i w wirtualnym może stać się ofiarą oszusta lub złodzieja. Policja radzi co zrobić, by tego rodzaju zakupy były możliwie bezpieczne a w przypadku stania się ofiarą przestępstwa jak w odpowiedni sposób postępować.

W ostatnim okresie czasu na terenie powiatu pilskiego doszło do kilku przypadków oszustw internetowych. Oczywiście informację o takim zdarzeniu powinniśmy jak najszybciej zgłosić na Policję. Jakie zatem informacje i dokumenty powinniśmy przekazać w jednostce Policji składając zawiadomienie o oszustwie internetowym. Oto kilka praktycznych porad:

1. nazwa strony internetowej na której dokonane zostały zakupy,

2. numer aukcji/ogłoszenia,

3. wszystkie dane jakimi posługiwał się sprzedający (dane personalne, adres do korespondencji, „nick” jakim posługiwał się sprzedający, itp.),

4. potwierdzenie dokonania wpłaty (przelew bankowy, przekaz pocztowy),

5. oryginalne opakowanie w którym przyszła do nas wylicytowania rzecz wraz z opatrzoną na niej dokumentacją przesyłkową,

6. wydruk wszelkiej korespondencji prowadzonej między sprzedającym a kupującym,

Podczas dokonywania zakupów w sieci pamiętajmy aby:

1.      czytać uważniej regulamin aukcji jaki powinien znajdować się na stronie sprzedawcy,

2.      dokładnie sprawdzić deklarowany czas realizacji zamówienia przez sprzedającego,

Jeżeli realizacja transakcji internetowej odbywa się za pomocą tzw. „przesyłki pobraniowej” a otrzymana paczka nie zawiera zamówionego towaru, powinniśmy taką informację jeszcze tego samego dnia zgłosić na Policję. W takim przypadku istnieje możliwość zablokowania dokonanego przelewu.

Powrót na górę strony